Selasa, 23 Oktober 2007


Hari ni baru berkesempatan update blog ni....maleh tul la bila dah cuti lama kan....liat je nak mula keje balik....


Yang benarnya aku tak tahu nak cerita apa pasal hari raya yang baru berlalu...tak ada apa yang menarik pun..hanya kedukaan yang tak terluahkan..


Bukan meratapi sesuatu yang tak pasti tapi itulah yang telah ku lalui...dikiri kanan ku semuanya terpamer kenangan...bagaimana dan kemana harus ku berlari lagi...aku hilang arah..tak tahu dan keliru...


Hari raya yang sepatutnya disambut dengan kesyukuran dan kegembiraan kerana sebuah kemenangan....tapi aku tewas...tewas dan terus tersungkur......


Saat memandang kegembiraan diwajah2 yang lengkap berpakaian serba baru...aku merintih didalam hati...aku pasti takkan mengalirkan airmata lagi...itu janji ku pada Ujang....


Tapi hati ku bagai disiat2...pedih dan luka....aahhh...aku perlu senyum...biar tertutup semua luka dan parutnya...

Seringkali ku bertanya dan terus bertanya....apakah kesalahan yang telah kulakuka...dimana silapku...telah ku kaji..dan kucari...tapi kenapa masih kabur...


Benar kata orang..hanya orang lain yang dapat menilai diri kita...kerana kita sukar melihat pada kesilapan sendiri...aku sedar semua tu...



Andai aku bersalah...andai aku tersilap dimana2...katakanlah...akan kuterima. Tapi apa yang terjadi selama ni diri ini terus-terusan dihukum tanpa ku tahu sebab musababnya....


Aku hanya insan biasa...aku tak minta apa-apa...hanya secebis kasih sayang yang disulami kejujuran dan keikhlasan..mungkinkah permintaan ku itu terlalu mahal untuk dipenuhi....???


Buat insan yang terlalu baik...Terima kasih kerana sudi mendampingi diri ku yang hina ini ....mencuba untuk memenuhi apa yang kurang....berusaha memenangi hati ini...mencuba merawat luka yang masih berdarah ini...ketahuilah aku sangat2 menghargainya...Terima kasih yang tak terhingga...


Pada dia..Hanya satu yang ku pinta...fahamilah hati ini...bukan harta semata yang kucari...bukan rupa yang kudamba...bukan pangkat yang memikat hati...bukan..bukan..bukan...hanya yang dapat ku ungkapkan disini...CINTA BUKAN PAKSAAN.............ia datang tulus dari hati yang suci dan murni...


Terima Kasih sekali lagi...





SaLaM KaSiH SePuTeH SaLju...
 
posted by MayangSariat 8:57 PG |



Catat Ulasan << HOME