Rabu, 30 Jun 2010


Lama gak tak hupdate blog ni...memang agak sibuk sekarang dah tu jadi penagih FB plak sekarang nih...hehe. so tak ler layan blog sangat dah. Salah kew....???
Aku ni sbenornye dah agak lama gak menderita sakit gigi...dekat 2 minggu dah. Inilah sakit gigi yang paling sakit selepas 10 tahun lalu tau....last sekali aku pi dentist tahun 200 tau tak...huh...!

Bukan taknak pi...tapi aku memang tersangatlah takutnye dengan dentist....aku ingat lagi dulu masa aku masih di form 5 kot...tak ingat dah...yang pasti masa tu masih remaja dan bersekolah. Jerawat pon baru belajar nak muncul...masa tu terpaksa gi dentist, buat check up gigi..tetiba doktor tu tanya "ada borfren tak adik ni....aku jawab ler takde(kot2 doktor ni nak mintak no tepon ke...)...dah memang takde, sekali doktor tu cakap pe tau..."patut ler takde boyfren..gigi buruk!" waaaa.....hampehnye doktor...ingat dia tanya tu sebab nak berkenalan ke hape....

Last sekali bila doktor tu cakap gigi aku perlu dicabut, mulalah badan menggigil...bila dia mula kuarkan alat2 surgery tu(gerun dengar kan...) tetiba je rasa gelap....maaaakk...aku pengsan kau! punyalah takut sangat kena cabut gigi tu...dekat 10 minit gak tak sedor diri..hahaha

Tu lah kenangan pahit yang menjadi mimpi buruk ku sepanjang hari..sekarang ni mimpi buruk tu kembali lagi...takut sangat ni...tapi dah tak larat makan ubat dah....apapun aku nekad petang ni nak pi gak cabut..tak kira dah...

Doakan aku ye....moga2 aku tak pitam lagi nengok dentist dan dental kit nye tu ye.....


kalau camni senang kan...confirm tak sakit gigi dah seumo idup....mwahaha..tak sanggup la plak..!!
 
posted by MayangSariat 10:35 PG | 0 comments



Catat Ulasan << HOME
 
Isnin, 5 April 2010



Hari berlalu tahun berganti...dah tua dah rasanya diri. Minggu lepas aku sambut besday yang ke 36tahun. Dah hampir ke angka 40an dah rupanya aku....hmmm...tak sedar kerana waktu begitu laju menghambat aku...tak terdaya untuk aku terus berlari seiring dengan pantasnya waktu berlalu.

Saat ini kekecewaan lalu masih menghantui diri..aku masih parah. Masih menangisi kepedihan atas luka lalu yang tiada penawarnya. Racun yang terus mengalir dalam segenap salur darah ini tetap tiada penyembuhnya. Telah ku cuba sedaya mungkin...dimanakah penghujungnya derita jiwa ini...oh Tuhan...dengarlah rintihan hambaMu yang jahil ini. berilah aku kekuatan untuk terus mencari keredhaanMu...berilah aku petunjuk dan hidayah Mu untuk terus mencari cahaya MU...aku makin lemah ya Allah....Aku lemah dan sengsara....



Istana Cinta

Kekaburan alam tika ini terasa
Satu penantian pada suatu ketika
Yang penuh dengan dugaan
Yang merantaiku......

Adakah mampu aku terus mengharungi
Lembah yang berduri kian menusuk hati
Tiada kata yang pastiTak ku temui
Tuhanku titiskanlah rahmatmu yang teragung
Menerangi kalbuku
Cinta suci bersama ke akhir hayatku
Kan ku tunggu.......

Pencarianku hingga ke sudut dunia
Mengenal kasih yang tiada batasannya
Pengorbananku menantiIstana pasti
Tuhanku titiskanlah rahmat yang teragung
Menerangi kalbuku
Cinta suci biarkanlah ku pergi
Menanti pelukanmu.........
 
posted by MayangSariat 9:37 PG | 0 comments



Catat Ulasan << HOME
 
Rabu, 17 Mac 2010


Cuti sekolah seminggu...fuhh....memang ini yang aku tunggu. Ntah kenapa sejak akhir2 ni badan aku terasa lemah je...sakit dibahagian abdomen. Dah banyak kali gak ke klinik buat pemeriksaan...termasuklah klinik sakit Misses....sakit puan la tu...tapi dokter tu cakap semua ok...nothing special...(hikhik...kot2 le ade makhluk halus bernama baby kat lam pewot akak ni....muahaha)..adeh...hampa...takde pon....
kadang2 tu nak berjalan pon terasa sakitnya...aku bimbang jugak...kot2 terkena sakit yang kritikal. bukan apa itu semua memang kerja Tuhan, tapi bimbangkan Izzani...kalau aku sakit sape yang nak jaga dia...dia masih kecik.



Bila mengenangkan dia hati aku mesti jadi sayu. Malam tadi tido pun dia ngingau nak ikut aku...tangan aku memang dia tak lepas. mesti dia dakap sampi pagi. Kalau aku ke dapur dia pon sibuk ke dapur, kalau aku ke bilik dia pon ikut sama..nak mandi pon nak ikut. nak b£%"k pon naakk iitttuuut buuuu.....letih kadang2 tu.

dia seolah terlalu ingin menikmati setiap detik dengan aku...



Dah besar sok dok berkepit je lah dengan bini...ibu datang pon tak layan ek....Harap2 dia taklah camtu...
mudah2an umo ku panjang untuk melihat dia terus membesar dan mencurahkan seluruh kasih sayang ku untuknya....

ok nak pi kelas tambahan...cuti pon keja gak...sape cakap jadi cikgu leh relaks....huh...


salam....
 
posted by MayangSariat 10:01 PG | 0 comments



Catat Ulasan << HOME
 
Rabu, 3 Mac 2010


Jantung aku berdegup kencang...tubuh bergetar dan mata makin kabur dek takungan air jernih....Allahu Akbar....Aku menangis dan terus menangis bila membaca dan membayangkan seksaan yang ditanggung oleh PERMATA2 HATI ini.....




Oh Tuhan...Kenapa ada manusia yang kejam seperti mereka...???? seorang demi seorang insan kerdil yang naif dan belom mengerti apa2 terkorban dengan kedurjanaan manusia2 jahil dan lebih hina dari binatang ini...manusia2 yang lebih layak digelar IBLIS...




Tiadakah rasa simpati bila menatap pada sorot mata yang hening itu...tiadakah rasa kasih dan sayang tatkala mata itu merayu dan memohon untuk tidak disakiti lagi..."sakiiitt ayah....tolooong ibu...." "adik tak buat lagi bu...ampuunn ayah...ampun ibuuuu"...oh ibu..oh ayah kenapa kau tak endahkan rayuan itu??????..hatiku terguris bila membayangkan semua itu...hati aku luka dan berdarah....seperti lukanya tubuh kerdil itu seperti berdarahnya kulit mulus itu.....


Bukankah seharusnya CINTA HATI ini dibelai dan dimanja didalam pelukan ayah ibu mereka...Bukankah mereka seharusnya diusap dan dibujuk ketika rengekan manja mengadu sakit dan inginkan sesuatu....bukankah kehadiran mereka itu untuk meraih cinta kasih agung mama dan papa mereka....





Oh Tuhanku..aku tak sanggup membayangkan jika apa yang terjadi itu berlaku kepada aPermata Hatiku...dan juga kepada Permata hati sesiapa pun....pasti aku bunuh IBLIS itu...!




Jiwa aku meratap pemergian Quratul Ainun itu...meskipun dia bukan sesiapa pada ku....namun untuk PERMATA HATI ini aku sedekahkan Al Fatihah untukmu...Semoga Kau damai disana sayang..disana tiada lagi rasa takut....tiada lagi rasa sakit...tiada lagi lapar...tiada lagi sepak terajang dan cucuhan api puntung rokok...usah takut sayang...kau pasti akan dijaga dengan baik disana..kau pasti tenang disana wahai CINTA HATI ibu.....




Ya Allah...Hanya Kau yang maha Agung dan maha Berkuasa diatas segala sesuatu....


Label: , ,

 
posted by MayangSariat 10:58 PG | 0 comments



Catat Ulasan << HOME
 
Khamis, 11 Februari 2010


Pepagi ni dah cari pasal dgn aku....hampir2 gak la kena sembur....sakit ati sangaaaaaaaaaaaaaaaaaattttttt......huaaaaarrggggg.....

perasaan yang dah lama terpendam ni dah hampir meletop....tapi aku masih dapat control...tu yg buat aku kagum kat diri aku sendiri tu..walaupun dalam ati ni nak je kuar ayat2 hamun kat dia tapi aku telan balik semuanya..seb bek ler dengan aku...kalau dengan orang len musti ko dah makan ati and nangeh airmata nanah ari ni tau...

Pada saat ni aku tingat balik insiden di pejabat ari tu.....patut la si polan tu hangen giler ngan dia....memang patut pon....uhhh.....nyampah...nyampah......rasa nak je aku balik tido ari ni.....eggghhh...

hari ni muka aku memang tak ayu langsung.....selalu tu adela terserlah gak keayuanku walaupun sikit...tapi today....cam orang baru mati kucen siam kesayangan tau....

oh toloooonggg.....aku sakit ati neh.......huhuhu

Label: , ,

 
posted by MayangSariat 10:12 PG | 0 comments



Catat Ulasan << HOME
 
Selasa, 9 Februari 2010



Hati ku bagai disayat sembilu.....kenapa aku harus luka...adakah aku yg terlalu sensitif...atau orang yang tak tahu jiwa aku yg sangat rapuh dan mudah patah ini.....aduh....
nak nangis je rasa hari ni....nak marah kat org tu sgt2....ish.....nak je maki hamun dia puas2....tapi aku masih waras...control beb..
ntahlah sampai bila aku boleh bertahan...aku takut satu hari nanti dia akan dapat bahagian dia...masa tu nanti dia mungkin akan terus hantar borang bersara awal kot...haha...baru dia rasa dan tahu betapa org membenci dan sakit ati kat dia selama ini....masa tu dia mungkin akan menangis sampai kuar air mata nanah kot...masa tu mungkin juga dia akan duduk tanpa bangun2 lagi....dan dia akan tido sambil mata terbuka kot.....haha....itu lah yg ingin aku lakukan....huh....cuma skrang ni yg menghalang aku buat semua tu hanyalah kerana aku masih ada kewarasan fikiran dan masih mampu mempertimbangkan antara perkara baik dan buruk...syukurlah....
Ya Allah berikanlah aku Kekuatan...amiiinn...
 
posted by MayangSariat 10:14 PG | 0 comments



Catat Ulasan << HOME
 
Khamis, 4 Februari 2010




Ni masa baru dapat 'kaki'....





nantuk ar bu.....



ni skrang....huhu...dah besor......encem tak....badan makin susut....tak mcm dia kecik2 dulu...

Nanti bila ada masa aku upload lagi ek....

Till then...bubbye...

 
posted by MayangSariat 12:01 PTG | 1 comments




  • At 4 Februari 2010 12:58 PTG, Blogger ejard equado said…

    ensem ar dak baju ijau tuh.. alaa... rindu kat dia. dah besor dah.. meh kat abg ejard meh. abg dokong nak?


    akak nih nape?? byk mesj di hantor. tapi tak ada bals pon

     

  • Catat Ulasan << HOME