Isnin, 12 November 2007


Sedetik dalam melewati hidup ini seringkali aku tewas dengan perasaan sendiri…kenapa airmata ini mudah menitis..aku sendiri tak tahu…

Hati ku sayu…rindu pada kenangan lalu…rindu pada segumpal kasih yang tercicir di pepasiran pantai…rindu pada sejambak sayang yang terbang melayang ditiup ribut taufan yang melintasi diruangan mahligai cinta….aku sepi…aku pilu…aku rindu…aku sayu…aku sendu…aku tak tahu…

Hati..mengapa perlu merindu…? Mengapa perlu merayu….??
Mengapa perlu layu….? Mengapa harus pilu…??

Seringkali aku mengingati diri…Biarkanlah dia pergi…biar sepi itu lari…biar kasih itu lali…biar rindu itu mati!

Seringkali juga hati mengingini…ingin saja pergi…pergi jauh dari keterpaksaan ini…tapi harus ntah kemana…haluanku hilang dipertengahan jalan…

Angin bawalah aku pergi…aku ingin sekali mencapai awan dilangit…dan menggapai bintang yang berkelip..aku ingin sekali menari di atas gumpalan awan yang terukir indah itu..

Masih bermimpi rupanya aku..dan bila tersedar…aku masih tetap aku…berteman rindu dan berlagu pilu…




ITU AKU

Rindu itu aku
Pilu itu juga aku
Sepi itu juga masih aku
Hati…mana pergi jati
Mengapa mesti layu
dan mungkinkah akhirnya terus mati..
Pastikah ada lagi kasih
Masihkah lagi cinta itu bersisa dan berbaki…
Ku kutip semuanya meski bukan lagi manis..
Pahit tawar masin kelat…itulah yang tertinggal..
Akan ku simpan dalam balang hati yang berenda bahagia
Ku tutup kemas2 jangan sampai dicemari
Tentu indah pandangannya…
Walau hanya sekadar sebuah sisa…

 
posted by MayangSariat 10:57 PG |



Catat Ulasan << HOME