Jumaat, 23 November 2007




Perasaan...seringkali dia bertukar rasa...ketika ini aku merasai satu perasaan yang agak aneh...aku pun tak pasti samada ia benar atau hanya merupakan satu mainan yang datang dan pergi mengikut peredaran emosi...yang pasti aku seakan sukar mengakui bahawa dia terlalu aku sayangi...
aku pasti dia takkan tahu...dan mungkin tak ambil tahu...biarlah...itu tak penting...perasaan ku terhadap dia hanya sampingan...lambat laun akan hilanglah ia...itu pujuk hati ku..

Dalam sesuatu perhubungan pasti ada panas dinginnya...pasang surutnya...begitulah yang semua orang akan alaminya...aku tahu..aku tak sehebat insan2 yang ada disekelilingmu selama ini...aku bukan jutawan...bukan juga karyawan...patah lagi angkasawan macam DR SMS tu....aku hanyalah aku....yang sepi dan rindu.

Namun kasihku pada mu terlalu tulus mulus....murni dan luhur...aku tak mampu menjadi DIA yang selama ini engkau sanjungi dan kasihi...aku juga tak mampu menjadi DIA yang seringkali engkau rindui dan cintai...aku tak mampu menghapus segala memori dimusim bunga antara engkau dan dia...segalanya sudah terpahat disudut hati mu yang terlalu suci itu...aku tahu dan aku amat menghormatinya...teruskan memutarkan pita kenangan mu itu...

Namun jauh disudut hati ini seringkali aku ingin mencuba...membuat kau tidak menderita...aku ingin melihat senyum dan tawa yang menghias di ruang wajah sayu mu itu bukan duka dan sengsara...aku ingin kau mengalunkan lagu-lagu riang ria dan bukannya lagu-lagu duka...telah ku cuba sedaya yang ada biarpun jiwa aku menderita dan terus merana..luka dihati ku hanya aku yang mampu ubati sendiri..tiada siapa yang sudi bertanya...

Pada malam aku suarakan keresahan dihati....mampukah aku terus menjadi lilin yang menerangi...membakar diri demi melihat insan tersayang tersenyum dan tertawa....aku semakin lemah..kenapa kasih tak diingati...kenapa pengobanan tidak dihargai....

Aku doakan kau sentiasa berbahagia...jika kenangan lalu mampu memberi kekuatan untuk kau terus melangkah...apalah dayaku untuk terus menidakkannya....semoga kau terus sukses...
 
posted by MayangSariat 5:06 PTG |



Catat Ulasan << HOME