Jumaat, 11 Januari 2008


Memang kalut...tak cukup tanah rasanya aku berkejor kesana kemari...tempat keje baru,suasana baru...bukan itu saja tempat tinggal pun terpaksa baru. Kadang2 aku rasa nak marah sangat pada pihak2 tertentu neh sebab selalu sangat diorang buat keje cam ni tau...apa diorang ingat orang macam aku ni halimunan ke apa...boleh berada di beberapa tempat dalam sekelip mata....penat tau tak...

Hari khamis nak mula kerja...hari rabu tak tau lagi mana nak lapor diri..terpaksa aku call kat Jabatan...baru lah diberitahu aku ditempatkan di daerah baru...memang kepala otak diorang masuk angin..jauh lak tu dihantornye aku. aku tak kisah bertugas kemana pun...walaupun di penempatan orang asli sekalipun tapi bior ler munasabah sket...bagitau ler awal2 sket...senang orang nak bersedia apa yang patut. ni dah ler tak tahu apa2 tetiba jer suruh pi lapor diri kat tempat baru esoknye...korang rasa masuk akal tak...tempat tu pun aku tak tahu mana letaknya....adoi...sakit jiwa aku neh...

Sian sangat kat Izzani...aku usung dia merata2 tapi dia macam paham jer...sikit pun tak meragam...Terima kasih wahai anak Ibu..walaupun usiamu baru mencecah 2bulan kau dah cukup memahami situasi ibu mu ini..

Sekarang aku dah berada ditempat baru...rumah masih tunggang langgang....aku kemas sendiri...jaga Izzani dengan bantuan anak sedara pompuan aku...nasib baik ada dia..ringan la sket beban aku. Tapi letih tetap letih...
Aku tak cukup rehat...tak cukup tido....

Semoga insan2 yang aku sayang yang seringkali menuntut perhatian dari aku akan memahami situasi aku buat masa ini....aku sayang kalian...aku tak pernah lupa pada kalian semua....namun aku perlu dulukan apa yang ada didepan mata ini...meskipun payah aku takkan menyusahkan sesiapa...aku akan teruskan langkah ini....cuma yang aku pinta kalian akan terus menyokong aku dan mendoakan kesejahteraan untuk aku....amiiin..
 
posted by MayangSariat 3:11 PTG |



Catat Ulasan << HOME