Khamis, 31 Januari 2008


Sekarang ni cam trend lak dok buat entry pasal kawan...hiks....

aku pun nak cerita gak sikit pasal kawan neh....betul la orang kata...kawan ni adalah insan yang paling berpengaruh dalan setiap kehidupan individu itu....kerana kawanlah kita boleh mengenali dan belajar tentang segalanya...yang tak diajar oleh ibubapa dan guru-guru khasnye kan....

Aku baru sedar yang sejak kebelakangan ni aku dah takde kawan baik....mana la kawan2 baik aku ek....aku dah lost contact ngan dorang....biasanye bila berada di satu2 tempat tu aku selalu ada kawan baik...walaupun dalam tempoh waktu yang singkat aku akan menjalinkan persahabatan yang akrab dengan seseorang yang ngam ngan aku....biasanya ramai yang boleh nagm ngan aku...kecuali.....mat2 skema ngan minah2 skema lah.....yang ikut law betul2 kalu berada kat kat mana2 majlis atau tempat....ntah ler aku rasa takleh nak ikut cara mereka...maklumlah kan aku nie nakal sket....kadang2 nakal banyak....
Lagipun aku taknak merosakkan fikiran mereka yang suci murni tu....kalu nak hasut jadi nakal cam aku boleh jer....tapi tak baik la kan..kan...kan.....muahaha...

Sebut pasal kawan ni kan....pagi semalam aku hampir2 nazak dibuatnye dek kerana menerima SMS dari seorang kawan....nak tahu ape isi SMS yang buat aku hampir menitiskan airmata penyesalan itu??????????????

neh baca.....

"Kepada kawan2 si dia yang mengenali pemilik no ini 012xxxxx84,
apabila membaca no ini dhrpkan byk2 bersbr dan tenang dgn berita ini krn beliau telah pun meninggalkan kita pada 30 jan 08 jam 5.30am
Dihrpkan dapat diperbanyakkan doa kpdnya agar beliau dirahmati Allah S.W.T atas pemergiannya sekaligus meningglkan bumi yg tercinta dari saat ini....."

aku pun apa lagi...dail la no yg diberi tu....memang la aku kenal pemilik no tu...iaitu tuan yg menghantar SMS tu lah....aku punyalah terkejut kingkong, tenggiling dan cimpanzee tau tak....terkenanglah aku pada keramahan dan segala jasa baik dia....terasa baru je aku berbicara dan bergurau senda dgn dia....cepatnye dia meninggalkan bumi ini.....bergenang airmata aku tau....sop..sop...dalam hati berkata...dah mati rupanya kawan aku tu...tak sempat aku nak mintak maaf dan mintak halalkan segalanya dunia dan akhirat....huhuhu

pastu dengan jari yang agak menggigil aku tekan lagu button keypad hp aku tu....rupanya ade lagi amanat yang belum aku baca....dengan luluh hati aku pun teruslah membaca sambungannya yang berbunyi.....


"untuk menjadi angkasawan ke-2 mewakili malaysia ke ISS selepas Dr Syeikh Muzaffar Syah..."


Apalagi otomatik mulot aku yang sopan santun ni mengeluarkan ayat2 romantis berbunyi..."



Hawau
c @##$$
l#h#n%t
haram zade....culalongkun badiol
samiul,
badigol..
tenggiling, cimpanzee...
tenuk...b$b^n...asparagus..@##$$$ $%^&&....punya kawan!!!!!!!!!!!!!!!"

huwaaaa.....memang aku terkena!!!

penat aku kenang segala memory bersama kau tau...memang kau....huh!!!
menci!menci! menci!

Tapi aku suka....sebab dia masih ingat gak kat aku dan masih teringin untuk bergurau senda dengan aku cam tu.....so sweet....dialah kawan aku....baguskan kalu kita pandai menghargai kawan...walau sampai ke hujung dunia sekalipun kawan kita tetap akan ingat kita...walau terpisah seribu lautan pun sekurang2nya dia masih mahu kita terus menjadi kawannya....dan mahu kita tersenyum bila menerima SMSnye...
 
posted by MayangSariat 5:39 PTG |



Catat Ulasan << HOME