Selasa, 22 Januari 2008


Aku tak tahu kenapa sejak 2 3 malam dah aku tak leh tido...mata ngantuk amat tapi taknak lelap...mungkin sebab demam aku yang tak kebah ni kot...malam tadi sejuk giler kat umah aku tu...tak payah pasang econ bagai...sampai pagi sejuknye mencengkam tulang itam.....

Dalam kesunyian malam tu ku renung wajah Izzani yang sedang nyenyak dalam dakapanku...sayu sangat terasa dihati....terasa seolah-olah dia terlalu merindui kasih sayang ku....seolah-olah dia hanya ada aku untuk membelainya ketika ini dan selamanya...seolah-olah dia meminta agar aku untuk selalu bersamanya...seolah-olah dia ingin aku memeluknya sekerap mungkin agar dia merasa dirinya sentiasa selamat...aku dakap dia...aku cium dahinya...tubuhnya yang kecil itu makin kurapatkan ke dada....saat ini betapa aku merasakan yang aku tak perlukan sesiapa lagi dalam dunia ini....cukuplah aku ada dia....biarlah kasih ku tumpah sepenuhnya pada dia...siang ku hanya untuk merindui dia...malam ku hanya untuk membelai dia...Ibu terlalu menyayangimu sayang...ku bisikkan ke telinganya....walaupun dia tak mungkin faham kata-kata ku namun aku pasti dia mengerti apa yang aku rasakan..

aku usap rambutnya dan belai pipinya yang macam kueh pau tu....aku buka sarung tangan dia.....lembutnya jari jemari mu sayang....halus kulit mu tiada noda....sehalus dan sebersih hati mu yang masih belum kenal erti hidup ini....setulus dan semulus jiwa mu yang masih tak mengerti liku-liku dosa dan noda di alam fana ini...

sayang....selalu saja ibu ingin melihat kau cepat dewasa....agar ibu dapat mendidik mu menjadi insan berguna dan berharga....agar ibu dapat melihat mu menjadi pria tampan yang berjaya...agar kau dapat membela nasib ibu mu yang luka ini....

namun sayang....kadang-kadang ibu dijengah rasa takut dan gentar....ibu takut jika kau tersalah langkah dalam meniti kedewasaan mu itu....ibu juga gentar jika ibu tak tahu dalam menentukan arah haluan terbaik untuk mu....
Ibu takut sayang....seringkali hatiku berbisik....alangkah baik nya jika aku dapat terus bersama dia dalam keadaan sekarang...indah sangat meniti hari-hari begini di saat ini...

sayang....ibu tahu satu hari nanti masanya tetap akan tiba....saat itu ibu akan pastikan yang kau telah bersedia untuk mengahadapi apa saja kemungkinan dalam hidup mu....ibu akan pastikan kau telah pun miliki segenggam keyakinan yang teguh dan kukuh...ibu janji sayang...

dan pada ketika itu ibu akan pasrah dengan apa saja pilihan mu...kerana ibu pasti berbekalkan didikan dan semangat yang ibu beri...kau takkan tersilap dengan pilihan mu....moga Allah S.W.T sentiasa melindungi dan memelihara kita sayang....amin...
 
posted by MayangSariat 2:41 PTG |




  • At 25 Januari 2008 pada 12:33 PTG, Blogger Unknown said…

    camtu lah yang nat rasa kak... kalu tasha tak sihat, nat lagi sakit dr tasha kak... sayang kat dia tak terkata.. tak de perkataan dpt ungkapkan... kalau terkenangkan waktu melahirkan dia lagi sayu... suka tgk dia time dia tidor.. nyaman jer...

     


  • At 25 Januari 2008 pada 10:45 PTG, Blogger Ujang_MD said…

    damn it.. yr entry make me sad la kak.. waaa

     

  • Catat Ulasan << HOME