Selasa, 29 Januari 2008


Entah kenapa aku teringin sangat nak ucapkan kata-kata ni pada seseorang...emmmm bukan sorang kot tapi 2 3 orang rasanya....walaupun aku tahu tak buat salah pun kat mereka ni....tapi aku tau mereka seperti terasa hati je dengan aku....

yang pertama sekali aku nak mohon maaf pada K

Maafkan aku....tak terniat dihati untuk menyinggung perasaan mu....aku cuma takut untuk terus melayan perasaan gila ini...kau pun tahu....aku tak suka pada kepura-puraan...aku mahu yang realistik....biar kita berpijak dibumi nyata...fantasi tak mungkin membawa kita kemana-mana....aku hanya ingin berlaku jujur pada mu...itu saja...Maafkanlah aku...

yang kedua aku ingin memohon Sejuta Kemaafan buat Abg A...

Aku tahu kadang-kadang kau terlalu mengharap sehingga kau lupa siapa kau dan siapa aku...bukan membenci...aku cuma insan biasa yang selalu bersalah...selalu tersilap...aku tak tahu menilai yang mana kaca yang mana permata...meskipun aku tahu kaulah permata itu namun kau perlu terima hakikat ini...bahawasanya Cinta itu harus luhur dan jujur...ikhlas dan lahir dari hati yang benar2 suci dan murni...aku belum temui kekuatan itu....Maafkanlah aku.....


Yang seterusnya dan yang paling ingin aku sampaikan kemaafan ini adalah buat seorang adik.....

Maafkan akak....walaupun akak tak ucapkan semuanya tapi akak pasti adik tahu isi hati akak...apa yang pernah akak ucapkan sebelum ini tak mungkin berubah...meskipun akak seakan lupa pada pertalian kita namun percayalah..saban hari akak melihat pada kejernihan matamu itu...akak memandang pada kesayuan wajahmu itu...akak tahu kau juga mengharapkan akak menjadi pelindungmu...

Cuma kadang-kadang akak perlu bersendiri seketika....akak perlu mencari diri sendiri...akak perlu lari dari kebiasaan ini demi mengubati hati yang kadangkala terguris dan terasa pedihnya...akak tahu akak tak sepatutnya luka...namum adik perlu sedar...akak hanya manusia biasa...akak juga sepertimu...apa yang kau rasa itulah yang akak rasa...usahlah berjauh hati sayang...akak tetap menyayangimu biarpun apa yang mendatang...dan siapa yang hadir disisi akak...kau tetap yang teristimewa bagi akak....


Aku berharap pada sesiapa yang pernah atau sedang terasa hati dengan aku...Maafkanlah aku....

Kemaafan Dendam Yang Terindah

Kehangatan mentari ku rasakan
Tak sehangat api perbalahan
Ku ketuk pintu hati
Senyap dan sunyi
Tiada jawapan yang ku perolehi
Dinginnya malam itu bagai salju
Tidak sedingin perasaanmu
Kau sengaja membina dinding pemisah
Di antara kita tak lagi bersemuka

Kekasih ku... ku rasakan perlu
Menitip surat buat tatapan mu
Sekali ini aku rela merendah diri beralah
Agar perhubungan terjalin semula
Kekasih ku... tak mungkin ku tahu
Apa tersirat dihati kecil mu
Andainya aku yang bersalahMaafkan saja...
Kemaafan dendam yang terindah...
Kehangatan mentari dingin salju
Bertukar ganti hari ke hari
Aku masih di siniSabar menanti
Terbuka kembali hatimu yang terkunci...
Kemaafan... kemaafan dendam yang terindah...
 
posted by MayangSariat 2:47 PTG |



Catat Ulasan << HOME